مشعل هدایت

مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

فضيلت زيارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در روايات:

۱ـ امام صادق (علیه السلام) فرمود: براى خدا حرمى است و آن مكه است و براى رسول خدا (ص) حرمى است و آن مدينه است و براى اميرالمومنين (علیه السلام) حرمى است و آن كوفه است و براى ما حرمى است و آن شهر قم است و به زودى زنى از فرزندان من در آنجا دفن خواهد شد كه نامش «فاطمه» است، هر كس او را زيارت كند بهشت بر او واجب خواهد شد.
۲ـ امام رضا (علیه السلام) فرمودند: كسى كه فاطمه معصومه را زيارت كند، در حالى كه معرفت به حق او داشته باشد، پاداش او بهشت است.
۳ـ امام جواد (علیه السلام) فرمود: كسى كه قبر عمه ام را در قم زيارت كند، سزاوار بهشت است.

جلال و جبروت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

حضرت آيت الله مرعشى نجفى (ره) به طلاب مى فرمود: علت آمدنم به قم اين بود كه پدرم آسيدمحمود مرعشى نجفى (كه از زهاد و عباد معروف بود) چهل شب در حرم حضرت امير (علیه السلام) بيتوته نمود كه آن حضرت را ببيند، شبى (در حال مكاشفه) حضرت را ديده بود كه به ايشان مى فرمايد: سيدمحمود چه مى خواهى؟ عرض مى كند: من مى خواهم بدانم قبر فاطمه زهرا (سلام الله علیها) كجاست تا آن را زيارت كنم، حضرت فرموده بود من كه نمى توانم برخلاف وصيت آن حضرت قبر او را معلوم كنم. پدرم عرض كرد: پس من هنگام زيارت چه كنم؟حضرت فرمود: خدا جلال و جبروت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را به فاطمه معصومه (سلام الله علیها) عنايت فرموده است. هر كس بخواهد ثواب زيارت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را درك كند به زيارت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برود.آيت الله مرعشى (ره) مى فرمودند: پدرم مرا سفارش مى كرد كه من قادر به زيارت ايشان نيستم، اما تو به زيارت آن حضرت برو، لذا من به خاطر همين سفارش براى زيارت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و ثامن الائمه (علیه السلام) آمدم و به اصرار موسس حوزه علميه قم، حضرت آيت الله حائرى در قم ماندگار شدم.
آيت الله مرعشى (ره) در آن زمان مى فرمودند: «شصت سال است كه هر روز من اول زائر حضرتم.

توجه و توسل علما به حضرت معصومه (سلام الله علیها)

احترام به مقدسات مذهبى و تجليل و بزرگداشت آن مقدسات، از امور بسيار مهم اسلامى است كه بزرگان و علماى دين اهميت بسيار مى دادند. نقل شده شاه عربستان وقتى به ايران آمد و هدايايى براى حضرت آيت الله بروجردى (ره) فرستاد، ايشان در ميان آن هدايا، چند قرآن و مقدارى از پرده كعبه را پذيرفت و بقيه را رد كرد. در ضمن شاه عربستان تقاضاى ملاقات با آقاى بروجردى كرده بود، اين تقاضا توسط سفير عربستان به ايشان ابلاغ شد ولى آقاى بروجردى اين تقاضا را رد كرد، وقتى كه از علت اين امر سوال شد گفت اين شخص (شاه عربستان) اگر به قم بيايد (به خاطر اين كه وهابى است، به زيارت مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) نمى رود) و اگر به زيارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) نرود به مقام ارجمند حضرت معصومه (سلام الله علیها) توهين خواهد شد و من به هيچ وجه چنين امرى را نمى پذيرم و تحمل نمى كنم.
احترام متواضعانه و عميق رهبر كبير انقلاب اسلامى و رهبر معظم انقلاب از حضرت معصومه (سلام الله علیها) و مقدسات دين نيز شاهدى ديگر بر اين مطلب است. امام خمينى (ره) آن بزرگ مرد الهى كنار مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) مى آمد و با كمال تواضع و خضوع ضريح را مى بوسيد.
حضرت امام خمينى (ره) در يكى از قصايد خود تحت عنوان «مديحه نورين نيرين» فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و فاطمه معصومه (سلام الله علیها) پس از چند شعر مى گويد:
نور خدا در رسول اكرم پيدا
كرد تجلى ز وى به حيدر صفدر
وز وى تابان شد، به حضرت زهرا
اينك ظاهر زدخت موسى جعفر
آبروى ممكنات جمله از اين نور
گرنبرى باطل آمدند سراسر
دختر چون اين دو از مشيمه قدرت
نامد و نايد دگر هماره مقدر
آن يك امواج علم را شده مبدا
وين يك اخواج حلم را شده مصور
آن يك بر فرق انبياء شده تارك
وين يك در ملك كبريايى مشعه
لم يلدم بسته لب وگرنه بگفتم
دخت خدايند اين دو نور مطهر
آن يك بر ملك لايزالى، تارك
وين يك بر عرش كبريايى افسر
آن يك خاك مدينه كرده مزين
صفحه قم را نموده اين يك انور
خاك قم اين كرده از شرافت، خبت
آب مدينه نموده آن يك، كوثر
عرصه قم غيرت بهشت برين است
بلكه بهشتش يساولى است برابر
زيبد اگر خاك قم به عرش كند، فخر
شايد گر لوح را بيابد همسر
خاكى عجب خاك، آبروى خلايق
ملجاء بر مسلم و پناه به كافر
منبع:روزنامه جوان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:فضايل و مناقب حضرت معصومه (سلام الله علیها), ] [ 8:46 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب